neděle 7. října 2018

Heydrich, Geli a Eva



Když se zmíní jméno Hitler, všichni ví...ale když se objeví na scéně jméno Geli, to už asi méně. A přesto ti dva měli společného mnohem, mnohem víc...

Rok 1931 a 1937, dva časové údaje, dvě tragédie, které spolu zdánlivě nesouvisí. A přece je v nich ukryto mnohem víc, než by se dalo očekávat.
Rok 1931 je rokem, kdy byla nalezena brutálně zavražděná Geli Raubalová, neteř samotného Adolfa Hitlera.
A rok 1937 je zase rokem, kdy spadlo v Šumavských horách letadlo. 
Zdánlivě dvě věci, které by nemělo co spojovat, ale přesto jsou obě tyto tragédie společným jmenovatelem jednoho jediného tajemství, které nedá spát spoustě lidem. 
Jaký byl vlastně vztah Hitlera a jeho neteře, kterou nesčetněkrát maloval nahou? A jakou roli v tom hrála samotná Eva Braunová, přítelkyně a na posledních pár hodin jeho života, i Hutlerova manželka? 
Jaké dokumenty převáželo havarované letadlo, kvůli kterým musela posádka zahynout? Otázky, otázky a zase otázky. Malinkou nakoukneme do samotného soukromí vůdce, který má na svědomí miliony životů a poodkryjeme trochu roušku jeho života, o kterém není moc známo. Své místo v tomto špionážním románu dostane a nechvalně známý Rheinhard Heydrich a celý příběh nabírá na obrátkách. Kdosi z bezpečnostní služby, které velí Heydrich, se snaží zabránit, aby pravda, vedoucí k nalezení vraha mladé Geli, byla objevena a samotný Reinhard je připraven pro to udělat opravdu cokoliv.
Geli něco věděla a byla na obtíž, proto musela zemřít, ale co to bylo? Co věděla tak mocného, že kvůli tomu spadlo o šest let letadlo?




Když se mi do rukou dostala tato kniha, mírné zaváhání jsem cítila, co si budeme povídat. Na špionážní knihy moc nejsem naladěná, ale téma nacismu a jistého tajemství mě donutilo začíst číst a byla jsem docela mile překvapena. 
Není to klasická špionáž. Jde trochu víc do hloubky, jen kdybych trochu víc přišla na chuť stylu psaní autora Jana Mináře. Časté přesuny mezi oběma dramatickými událostmi mě někdy i rušil a nabourával mi soustředění.
Ale dostalo se mi příběhu, který je celkem nevšední a velmi zajímavý, jako ostatně skoro vše, co jsem kdy o druhé světové válce četla.






Děkuji Knihcentru za poskytnutí recenzního výtisku

Kniha:     Heydrich, Geli a Eva
Autor:     Jan Minář
Vydal:     MOBA
V roce:    2018
Stran:     248

Žádné komentáře:

Okomentovat