středa 17. října 2018

Karibská láska



BON BINI NA KORSOU.

(Vítejte na Curacau)

 

Petra si nějaký čas s Michaelem psala a volala. Bylo to ještě v době, kdy neexistovaly sociální sítě a internet, pokud byl, tak minimálně. Psal se rok 2001. Jednoho dne však sedí v letadle a frčí směr karibský ráj – ostrov Curacao. Za několik hodin se ocitne v úplně cizím prostředí, podnebí, před mužem, kterého nikdy osobně neviděla. Brzy se však stane ostrovankou se vším všudy. Zápasí s komáry, leguány, netopýry a všudypřítomnými ještěrkami. Žhnoucí tropické slunce jí nedělá moc dobře na pleť, takže se musí dobře chránit, zápasí s tropickou horečkou dengue… Zkrátka se snaží poprat s životem na cizím ostrově, jak se dá. Bláznivé dny střídají nádherné, plné romantiky, kde pozoruje moře, zapadající slunce a jenom se tak kochá. Vnímá tu krásu a zjišťuje, že tady nikdo nikam nespěchá a prostě si všichni místní jenom tak užívají života…

 


Od té doby nemilosrdně ničím všechno komáří. Sice to nejde úplně snadno, ale stačí, aby mi podobný tvor zabzučel u uší, a naskakuje mi husí kůže. Co když to je zase ten jeden, co mě odepíše na dost dlouhou dobu?
Skutečně nechápu, proč se plýtvají miliardy nejrůznějších světových měn na vojenské záležitosti. Jeden nakažený komár plně nahradí letadlo připravené k útoku. Stačí komáry natrénovat, vysají krev nepřátelům a nakazí je zákeřným virem! Anebo už je dávno vycvičili a zkoušejí jejich poslušnost v praxi?

 

Karibská láska je román podle skutečných událostí, provází nás po krásách ostrova Curacao, popíše nám jeho historii, jak se zde žije a jak si to tu autorka zamilovala. Jediné, co mi trošku v knize chybí, jsou fotky těch krásných míst a dle názvu knihy jsem čekala více vztahů, lásky. Navzdory názvu je román spíše průvodce životem na Curacau, o jeho krásných místech, každodenních, mnohdy hodně vtipných, situacích. Například jak se Petra setkávala s leguány, jak jí štvali komáři, kteří jí nakazili nebezpečnou nemocí dengue. Najdeme zde také postřehy v rozdílech žití v Čechách a na Curacau. Všechna ta místa jsem viděla v hlavě (následně si je našla i na autorčině FB) a byla jsem unešená. Opravdu je tam krásně a Petra Nachtmanová nás tímto způsobem bere na Curacao s sebou. O nic nepřijdete, všechno nádherné vám popíše do detailu. Stejně jako stinné stránky místního živobytí.

Oceňuji Petřinu obrovskou odvahu, že se takto vydala sama za oceán, do neznáma. To je opravdu obdivuhodné a klobouk dolů. Začátky musely být krušné. Na konci knihy se ukrývá několik skvělých věcí. Například oblíbené recepty z Curacaa anebo slovníček papiamenta, což je místní jazyk.

Karibská láska je vtipná, zábavná a zároveň i poučná kniha. Ukáže nám ostrov ze všech jeho stran, já cestování a knihy o něm miluji, ráda poznávám nová místa, ať už v realitě nebo v knihách, navíc jsem takový blázen, že si všechno ihned hledám a chci vidět místa, o kterých čtu. Barvy jsou na Curacau pestré, všechno působí pozitivně, vesele, krásně a já jsem opravdu nadšená. Ráda jsem poznala zase další kousek světa. Za to Petře moc děkuji. Pokud vás kniha alespoň trošku zaujala, jděte do ní, ocitnete se na Curacau s bílými plážemi, tyrkysovým mořem, barevnými domky a stále se usmívajícími lidmi. No nezní to krásně?

 

DANKI PA TUR KOS, PETRA. WAK BO KAYA!

 

Moc děkuji autorce knihy, Petře Nachtmanové, za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat