pondělí 15. října 2018

Láska z deníku



Krása, krása, krása! Právě jsem dočetla a úplně se rozplývám, jsem dojatá a přemýšlím o životě a minulosti. O osudech našich blízkých, které si každý musel prožít. Mají nějaká tajemství jako Emilyina rodina? Kéž bych také našla červený deník. Takové osudy jsou úchvatné a vždycky mě vezmou za srdce. Myslím, že naše babička, která žila za druhé světové války na Ukrajině a patří k tzv. Volyňským Čechům, by mohla vyprávět podobně dojemný příběh. Bohužel o tom moc nemluví…
Emily chce po rozvodu od všeho špatného utéct, zmizet na pár týdnů z New Yorku. Vydá se ke své tetě Bee, na kouzelný ostrov Bainbridge, kde trávila v dětství každé prázdniny a moc to tam milovala. Když potká pohledného souseda Jacka a tetě se moc nelíbí, že se s ním schází, snaží se Em přijít na to, proč. Jednoho dne objeví starý červený deník, a zjistí, že v něm může najít mnoho odpovědí na své otázky. Jeho čtení ji zcela pohltí, ona pátrá na vlastní pěst, kdo byla Esther a Elliot z deníku a díky nim pochopí, kam skutečně patří.

Byl to zápisník, očividně nějaký deník. Vytáhla jsem ho a přejela rukou po hřbetě. Byl starý a jeho neobvyklý přebal z červeného sametu vypadal ohmataně a ošoupaně. Dotkla jsem se ho a okamžitě mě bodla výčitka. Co když je to Beein starý deník? (…) Jen jedno nakouknutí na první stránku, nic víc.
Stránky, zažloutlé a křehké, budily dojem čistoty, jaký se během času jedině umocňuje. (…) Slova na následující straně, napsaná tím nejelegantnějším rukopisem, jaký jsem kdy viděla, mi rozproudila krev v žilách. „Příběh o tom, co se stalo v jednom malém ostrovním městě v roce 1943.“
Zhluboka jsem se nadechla a otočila další stránku. Co se může stát, když si přečtu pár řádek?
 
 
 
Jelikož jsem před týdnem přečetla knihu Červený adresář, nemohu nezmínit jeho podobnost s Láskou z deníku. Ano, i zde je, tentokráte červený deník, a období druhé světové války. Příběhy jsou si podobné, jsou krásné, ale přesto je každý jiný. Láska z deníku je kniha z edice Srdcovky, má opět nádhernou obálku, jako všechny tyto knihy. Navíc violky na přebalu mají svůj význam a to se mi moc líbí. Jen bych chtěla říct, že by si román zasloužil pevnou vazbu, protože je to opravdu nádherný příběh.


Páni. Přátelé, já jsem zase tak dojatá, tohle mi nedělejte. :-) Musím říct, že jsem probrečela snad celou knihu, jakmile začala Emily číst deník, zamlžily se mi oči a utírala jsem je pomalu na každé stránce. Když se minulost začínala prolínat s přítomností, bylo mi víc než jasné, že tohle bude opravdu silný příběh. Láska z deníku odkrývá staré rodinné tajemství, ukazuje to, jak se lidé mohou milovat celý život a přesto se míjet, když se všechno špatně načasuje. Román je nádherný, bolestný, srdcervoucí a dojemný. Slzy mi tekly od začátku do konce, takže si nezapomeňte ke čtení přibalit kapesníčky. A více už opravdu prozradit nemohu, ostatní si musíte přečíst sami…
 
Za tento úžasný příběh moc děkuji KNIHCENTRUM.CZ
Knihu koupíte zde.

 

4 komentáře:

  1. Ty obálky z téhle edice miluji, vážně si musím přečíst i ty knihy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pravda, jsou nádherné. Nejvíc se mi líbí ta mořská. :-)

      Vymazat