úterý 23. října 2018

Zničím tě a vezmu si, co je mé


Psychologický thriller o žárlivosti, rivalitě a lžích, které se pomaličku rozplétají, vyplouvají na povrch a nenechají vás se od knihy odtrhnout.

Heja je samotářská, tichá, nemá přátele a s nikým se v práci nebaví. Vlastně se ani nechce s nikým kamarádíčkovat a všechny od sebe odhání. Kathy, její šéfová, je pravý opak. Má dokonalou rodinu, je úspěšná šéfredaktorka, všemi oblíbená, má atraktivního manžela, nádherného ročního syna a všem se s Marcusem jeví jako šťastný pár. Heja ale ví o jejích obavách z práce a také trhlinách v manželství. A to jsou přesně ty slabiny, na které čekala. Protože Heja chce něco, co vlastní Kathy. A tak jí musí prostě zničit. Pomalu, nenápadně, postupně, bolestně…
 


Vrátila jsem se k jejímu domu. Všude byla tma až na Billyho pokoj. Tentokrát jsem vyšla po schodech pěšky, protože jsem si vybavila, jak hlasité jsou dveře výtahu. (…) Došla jsem k jejímu bytu. Mohla jsem otevřít dveře a ona mohla stát přímo proti mně. V její ložnici se nesvítilo, takže se dalo předpokládat, že už spí. Velice opatrně jsme otevřela dveře, zastavila se v chodbě a zaposlouchala se. Všude bylo ticho. Z Billyho pokoje se linulo teplé světlo, které jsem viděla z ulice, noční světélko v podobě velké žluté květiny. Billy ležel na zádech ve své bílé dřevěné postýlce. (…) Pak jsem se potichu přesunula do jejich ložnice. (…) Spala na břiše na levé straně.

 
Na začátek musím říct, že jsem asi čekala něco úplně jiného, než kniha nakonec obsahuje. Ale to neznamená, že je špatná. Je skvělá, napínavá a čtivá. Jen bych příběh nenazývala mrazivým psychologickým thrillerem, jak se uvádí v anotaci, ale spíše psychologickým románem. Kapitoly se střídají z pohledu Heji a Kathy, což je opravdu super, protože nám autorka dá nahlédnout do hlavy oběma hlavním postavám. A já jsem se několikrát nestačila divit, co se, hlavně Heje, honilo hlavou. Povahy všech postav jsou opravdu dokonale popsané a to samozřejmě dodává na kvalitě čtení a zážitku z něho. O to je příběh reálnější a uvěřitelnější.

Kathy se v práci pouští do nové přílohy časopisu – o cestování a nejkrásnějších evropských budovách. Moc se mi líbilo cestování zasazené do příběhu a popisování Londýna. V knize se podíváme například do Portugalska, Cornwallu a navštívíte i jiná místa v Anglii.

Zničím tě a vezmu si, co je mé vás nechá v neustálém napjetí, tak jako mě. Z pohledu Heji, jako psychopata, čtení ubíhalo šíleně rychle a já jsem potřebovala vědět víc. Hltala jsem každou stránku, protože jsem prostě nutně musela vědět, jak to všechno dopadne. A závěr? Věřte mi nebo ne, ale já ho opravdu nečekala. Byl překvapivý, bolestný, vlastně i mrazivý a nutí čtenáře k zamyšlení.

Tento psychologický román je zajímavý, skvěle napsaný, nabírá velice rychlý spád a závěr vás rozhodně překvapí.

 

 

Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 


Žádné komentáře:

Okomentovat