středa 28. listopadu 2018

Manželka


 
Tento psychologický thriller postupně odhaluje skryté vrstvy, na první pohled dokonalého, manželství.

Angela a Jason jsou manželé už několik let. On je úspěšný profesor ekonomie a ona bývala jen chudá, svobodná matka. Vůbec by ji nenapadlo, že by o ní mohl mít tento chytrý a bohatý muž zájem. Když se vezmou, odstěhují se na Manhattan i se synem, kterého Jason přijme jako vlastního. Na Manhattanu je rodina šťastná, hlavně Angela, protože unikla ze svého rodného města, kde všichni věděli o její tragické minulosti. Jason se postupem času stává známou osobností, Angela si však raději stále chorobně střeží svou minulost. Jednoho dne však na jejich dveře zaťuká policistka a oznámí, že proti Jasonovi bylo podáno obvinění ze sexuálního obtěžování a další žena, Kerry, přišla dokonce se znásilněním. Jason tvrdí, že je nevinný, Angela mu věří a hodlá za něj bojovat, ať to stojí, co to stojí. Náhle je však Kerry pohřešovaná a Angela by měla veřejnost seznámit se svou tragickou minulostí…
 



Vyšetřujete pořád ten případ se stážistkou?“
„Lituji, ale tohle nemůžu komentovat. Víte o tom něco?“
Žena se zadívala na své ruce položené na jedné noze přehozené přes druhou, zjevně něco zvažovala. Když nakonec promluvila, zdvihla hlavu, aby navázala oční kontakt. „Před šesti týdny mě znásilnil a já nic neudělala. Dneska přišel do mého bytu a nabídl mi sto tisíc dolarů, když slíbím, že to nikomu neřeknu.“
 

  
Děj knihy je vrstvený, vypráví o přítomnosti i minulosti a vypravěčky se střídají. Což mě občas trošku mátlo, protože to není nikde označené a navíc se mi pletla ze začátku jména. Ale později si člověk zvykne a hltá stránku za stránkou. Nejvíce mě bavilo vyprávění minulosti Angeliky, které bylo zajímavé a celé knize dodává vlastně ten hlavní šmrnc. Zásobuje přítomnost dějovými zvraty. Zpočátku je příběh velmi pozvolný a vlažný, ale druhá polovina nabírá spád a závěr vše dokonale vynahradí.


Postupným odhalováním celého manželství Jasona a Angeliny a jeho tajemství, kterých není málo, vás přinutí prostě knihu číst co nejrychleji. Jen tedy musím zmínit, že závěr mě napadl už za polovinou knihy. Nevěděla jsem příčiny, kdy a kde, ale věděla jsem kdo. Což mi možná z konce vzalo takový ten „wau“ efekt, ale zase ta omáčka kolem je moc povedená a vysvětlení se mi moc líbilo.

 
Charakteristiky postav jsou promyšlené do posledního detailu, příběh obsahuje spousty logických zápletek a děj vás do sebe vtáhne a nepustí, dokud prostě nebudete na konci a nedozvíte se, jak to tedy je. U závěru budete jen nevěřícně zírat s otevřenou pusou a přemýšlet…

 

 

Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.

 

Knihu koupíte zde.

 

 

4 komentáře:

  1. Vypadá zajímavě a hlavně krásná obálka :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to zajímavě, anotace i článek mě navnadily... Jdu si přidat na CHSP seznam :-D

    OdpovědětVymazat