úterý 20. listopadu 2018

Spříznění




Steve Robinson už nám předchozími knihami ukázal, že psát umí. Upoutat a nepustit, to je hlavní krédo jeho knih. Ale tímto dílem, pátým v řadě, svou laťku posunul ještě výš...

Nejdříve si připomeneme, s čím se hlavní hrdina potýká již od prvního dílu. Ačkoliv sám genealog, pátrající po starých rodinných tajemstvích, to své prozatím vyřešit nedokázal. Neznal svůj původ, neznal svou biologickou matku a nedařilo se mu doposud najít sebemenší vodítko, jak se k ní dostat blíž. Až dosud...
Jak už vyplývá z úvodu, půjdeme po stopách Tayteovy matky a sáhneme si do minulosti, která nikdy nebude pohřbena, pokud se o ní bude mluvit. Jdeme do doby nacismu, vojáků SS, mladých Němců, kteří zapáleně bojovali za člověka, který je zmanipuloval.
Jefferson má tentokrát malou nápovědu a tou je fotografie ženy, která ho porodila. Bohužel je zcela jasné, že měla co do činění s nacistickou propagandou. Proto spolu s profesorkou Jean Summerovou odjíždí do Mnichova, k bývalému členu SS, který je přijímá na nemocničním lůžku a vypráví svůj pohnutý, fašistický příběh. Je na jeho konci matka hlavního hrdiny nebo nikoliv? A jak moc jsou blízko tajemství, že po nich jde novodobá fašistická organizace?



No konečně, chtělo by se mi říct. Konečně můj oblíbený hrdina najde odpovědi na jeho otázky. Ale tak jednoduché to není a nebude, jak je zvykem v autorových knihách. Ale za mě můžu říct, že jde rozhodně o jeden z nejlepších dílů. Ta správná dávka tajemství, které mě fascinovalo, neboť moje posedlost nacismem je až chorobná. A samozřejmě trochu dramatu a akčnosti na těch správných místech. 
Ano, pane Robinsone, tohle se opravdu povedlo a já pevně doufám, že tímto dílem to nekončí.

Děkuji Mystery Press za poskytnutí recenzního e-booku.
Autorkou fotografií, použitých v recenzi, je Kateřina Kohoutová.

Kniha:     Spříznění
Autor:     Steve Robinson
Vydal:     Mystery Press
V roce:    2018
Stran:     320

Žádné komentáře:

Okomentovat