středa 23. ledna 2019

Když jsi odešel

Jednoho rána se probudí a postel vedle ní je prázdná. No ovšem, šel si zaběhat...Jenže se nevrátí, ani večer, ani následující den, ale další dny, týdny. Ale teď stojí na prahu, po dvaceti letech a ona neví, co si myslet.

Kniha Když odešel je označována jako thriller. Dovolím si s tím nesouhlasit, i když pár thrillerových prvků by se našlo. Jde spíš o zpověď muže, který se rozhodl opustit svou rodinu, nemyslíc na následky, řídíc se pouze svými myšlenkami. Ale proč? Co jej dovedlo až sem? Co vše předcházelo jeho rozhodnutí?
Celým příběhem nás provází vyprávění z pohledu Catherine, manželky, kterou opustil znenadání manžel a Simona, muž, který odešel a neohlížel se zpět. V té rodině se stalo drama, ale čtenář hodně dlouho nemá tušení, jaké. Můžeme se pouze dohadovat, co se přihodilo, co tak změnilo celou rodinu a co vedlo Simona k odchodu a spálení mostů. 
Pojďme se podívat na oba hlavní aktéry. Simon má za sebou docela krušné dětství, provázené jeho touhou po matce, která přicházela a odcházela, aniž by se ohlížela na city malého dítěte. Myslím, že právě toto jej utvářelo a ani v dospělosti se s tím nedokázal vyrovnat. 
Catherine se jeví jako dokonalá žena, dokonalá matka, dokonalá manželka. Je upřímně v šoku, proč  by ji Simon měl opustit. Přece přečkali to zlé a vyrovnali se s tím. Nebo snad ne?
Když jsem četla její vyprávění, cítila jsem v tom jemný podtón a opravdu mě můj šestý smysl nezklamal. Nic není tak, jak by se mohlo zdát.


Autor John Marrs se nám již představil loni svou prvotinou Spřízněné duše, která na pár týdnů ovládla knižní svět. Protože to byla skvělá knížka. Se svým druhým dílem rozhodně nešlápl vedle, jen si myslím, že  malinko odbočil od žánru, který sliboval. Jeho fanoušci ale zklamaní nebudou. Měla jsem trochu problém se začíst, ale jak už to tak bývá, knížka mě i přesto táhla ke stránkám, protože jsem prostě musela vědět, co se vlastně stalo a proč. Nakonec zjistíte, že se vám to čte lehce a rychle, pokud vás začne nudit Simon, okamžitě začínáte číst Catherine a to se mi líbilo. Jakoby nám autor viděl do hlavy a předem věděl, jak se budeme při čtení cítit.
Psychologický román, tak by se spíš dala specifikovat tato kniha a to velmi povedený. Budete si myslet, že Simona máte prokouknutého a fandit Catherine. Budete mít Simona za padoucha, Catherine za domácí puťku a je na vás, komu dáte své sympatie. Ale nezapomeňte, že autor je mistr přetvářky a rád si hraje s vaší myslí.




Za recenzní výtisk děkuji Knihcentru.

Kniha:    Když jsi odešel
Autor:    John Marrs
Vydal:   XYZ
V roce:  2018
Stran:   368

Žádné komentáře:

Okomentovat