čtvrtek 31. ledna 2019

Tiché lži


Jeden z nejlepších psychologických románů, které jsem kdy četla! Výborné, napínavé, tajemné, propletené – tleskám!

Tři ženy, každá má svá tajemství. Lisa je matka šestnáctileté Avy a má nejlepší kamarádku Marilyn. Co se týče mužů, je Lisa víc než opatrná, nikdy nemluví o své minulosti, ani o otci Avy. Marilyn tuší, že její přítelkyně zažila něco zlého. Její chování tomu napovídá. Je plachá, nechce se fotografovat, nesnáší sociální sítě. V poslední době se cítí obzvlášť nesvá, její minulost ji začíná dohánět a ona se bojí nejhoršího. Marilyn také něco skrývá, ale nechce Lise přidělávat ještě více starostí. Ava má navíc už po krk přílišné starostlivosti své matky a tak jí dává všechno sežrat. Chce žít jako všichni puberťáci okolo ní, užívat si, bavit se, ale to se její matce nelíbí. Jednoho dne se však něco stane a dozvíme se, že Ava také skrývá tajemství, které se nesmí nikdy matka dozvědět. Když se provalí Lisina minulost, musí se postavit všemu tváří v tvář, aby ochránila dceru. Musí čelit svým démonům, kteří ji děsili každou noc jejího života…


Zhluboka se nadechnu. Tohle nebyl Králíček Petr. Je to jenom shoda okolností. Když jsem v dešti spatřila zplihlou hračku opřenou o branku paní Goldmanové, skoro se mi zastavilo srdce… Měla jsem chuť přivinout si ho k hrudi a plakat… V kuchyni jsem vytáhla z kabelky malou láhev prosecca od Marilyn, odšroubovala víčko a hltala víno rovnou z láhve… Tohle nebyl Králíček Petr… Sice bylo nanejvýš nepravděpodobné, že by ho tam někdo nechal záměrně, ale můj přecitlivělý mozek to nevěděl se stejnou jistotou jako fakt, že tahle hračka nebyla Králíček Petr. Může za to ten neklid, který poslední dobou cítím. Pocit, že něco není úplně v pořádku. Co když je za tím víc než má obvyklá paranoia? Co když dělám chybu, že se jím neřídím?


Páni. Jako tohle bylo vážně dobré. Vyprávění se střídá z pohledů všech tří žen. Lisy, Avy a Marilyn. Dějové linie se také střídají a proplétá se minulost s přítomností. Román je opravdu mistrně napsaný a já jsem moc nadšená. Tiché lži jsou plné překvapivých zvratů, jsou strhující a temné. Tak moc temné, že jsem knihu nedokázala odložit!

Tento psychologický thriller je výjimečně napínavý a nebezpečný. Postupně odkryté vrstvy hrůz minulosti vám nedají spát a vy budete potřebovat víc a víc, tak jako já. Více bohužel nemohu říct, abych něco neprozradila, ale mohu vás ujistit, že je to vážně pecka. Tiché lži jsou fakt síla, sestoupí s vámi až do hlubokého srdce temnoty a tam vás rozemelou na kousíčky…

 

Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 

 


Žádné komentáře:

Okomentovat