pátek 8. února 2019

Kavárna v Kodani





Nádherný, vtipný, laskavý příběh plný cestování, pohody a hlavně dánského hygge. Zachumlejte se pod deku, dejte si hrnek kávy nebo čaje a „zhyggujte“ se se mnou na tu správnou vlnu…

Kate pracuje v jedné z nejlepší PR agentur v Londýně. Je úspěšná, krásná a ráda by dostala konečně povýšení. Ona totiž žije hlavně prací. Když získá nového klienta z Dánska, prodejce dánských bytových doplňků, dostane šanci, že by se jí její sen o povýšení mohl splnit. Má za úkol absolvovat cestu do Kodaně, čehož se docela obává. Má zde novinářům představit život ve stylu hygge, který Dánové, jako nejšťastnější národ na světě, žijí.  Musí kočírovat skupinku novinářů, každý z nich má své mouchy a na každém rohu na ně čeká nějaká nástraha. Cesta do krásné Kodaně nakonec však všem změní život. Poznají dánský způsob života a tím i sami sebe. Jak výlet do Kodaně dopadne? Jaké trapasy je čekají?



Takhle se to v Dánsku dělá. Je to psychologicky dokázáno, že když kolem sebe lidé vidí hezké věci, jsou šťastnější. Právě proto nás tak baví design. Ty sklenice jsem objevila před lety na bleším trhu. Mám jich tu dost, ale nedokážu se s nimi rozloučit. Vypadají pěkně, ne?“

 



Přátelé, dosud jsem se všem těm knihám o hygge a lykke cíleně vyhýbala. Vlastně ani nevím proč. Možná na mě působily jako další z mnoha knih o osobním rozvoji a o tom, jak bychom měli správně žít. Ale ono tomu tak není, přiznávám, házím si popel na hlavu a měním názor. Okamžitě si přidávám nějaké ty moudré hygge a lykke knihy na svůj seznam „must read“. Proč? Protože mě prostě hygge styl života okouzlil a je pravda, že v zimě jsem se ho tak nějak snažila žít se vším všudy už dávno, aniž bych to tušila.

Kavárna v Kodani je krásný příběh o lásce, rodině, štěstí, cestování, dobrém jídle a pití. Je velice čtivá, sálá z ní kouzlo, pohoda a dobro. Navíc, všimli jste si té obálky? Je nádherná, že? Namalovala jí česká ilustrátorka Kateřina Brabcová a mně zaujala na první pohled.

Tahle útulná kavárna vonící skořicí, čokoládou a láskou si vás prostě získá od prvních stránek. Mě očarovala okamžitě!

 

Moc děkuji nakladatelství COSMOPOLIS za recenzní výtisk.

Kavárnu v Kodani koupíte zde.








 

2 komentáře: