pátek 19. dubna 2019

Dům




Co kdyby se váš dům stal místem dokonalé vraždy?

 
 

Jack a Sydney se nastěhují do jejich nového vysněného domu. Během soužití se však začnou dít divné věci. Na půdě najdou mrtvou kočku a krabici holčičích věcí nadepsanou jménem. Ale původní majitel žádná zvířata ani děti neměl. Později v noci slýchávají podivné zvuky a vrzat podlahu. Jack začíná nad vším dumat, čím dál víc si připadá, že je paranoidní. Mezitím se Sydney seznámí s Elsie, mladou dívkou ze sousedního domu. Obě mají něco společného. Krutou rodinnou minulost a řady tajemství. Později je Elsiin otec zavražděn přímo u dveří domu Jacka a Syd. Pomalu se začínají rozplétat záhady a děsivá tajemství, která celý dům skrývá…



Syd?“
Bez odpovědi. Zkusil jsem do ní zlehka šťouchnout a v té chvíli jsem to zaslechl zase. Zvuk, který mě předtím probudil. Bylo to jakési šoupnutí nebo sklouznutí, něco na ten způsob – spíš posunutí podrážky než třeba cvaknutí trubky topení.
Posadil jsem se v posteli. Mrkl jsem vedle na Syd, jestli s ní ten zvuk něco udělal, ale ani se nepohnula.

 


Jako první bych chtěla zmínit, že kniha je podávána jako duchařina. Ale podle mého to není absolutně pravda. Škoda, těšila jsem se na ni, protože duchařiny miluju. Dům je prostě psychologický román, kde se rozebírá hlavně život Jacka a Syd, včetně jejich dětství. Traumatického dětství plného děsivých hrůz. Rozhodně jsem se při čtení nebála, ani mi děj nedrásal nervy, jak se píše na obálce.


Dům je tedy podle mého psychologický román s kriminální zápletkou. Čtení mě bavilo, příběh se zhruba v polovině rozjel a nutil mě číst dál a dál. Je dobře napsaný. Zezačátku docela zvláštním stylem, kde postavy píší dopisy, ale jakoby mluví k nám a vzájemně v nich reagují i na sebe. Jen jsem prostě čekala nějaké ty duchy. Chytrá, přesvědčivá zápletka je dokonale promyšlená, o tom žádná. Román výborně završí. Možná tomu trošku chyběl nějaký šmrnc a moment překvapení, ale to zase nahradí to, jak je příběh dokonale zamotaný a promyšlený do posledního detailu. Pokud máte rádi psychologické romány, pak by vás Dům mohl vlákat do svých dveří, protože skrývá hodně tajemství a bolestí z minulosti.

 

Děkuji nakladatelství JOTA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.
 
 

 

2 komentáře:

  1. Docela mě láká, tak uvidím. Každopádně jsem ráda, že jsi zmínila, že to není duchařina, protože prvně mě zaujal právě proto :-D

    OdpovědětVymazat