neděle 14. dubna 2019

Smrtící tajnosti

Vánoce, svátky klidu, rodinných setkání a pohody. Ne však pro mladou tanečnici, nalezenou na prahu jejího domu. Pro tu Vánoční svátky znamenaly krutou a bolestivou smrt....

Představovat vám Roberta Bryndzu, autora detektivek, asi nejspíš není třeba. Ale nyní přichází s šestým dílem série, v hlavní roli s inspektorkou Erikou Fosterovou a ani tento díl se nevymyká předchozím kvalitám.
Nejdříve se podíváme, o čem tento díl je. Samozřejmě má hlavní slovo už notoricky známá vyšetřovatelka, kterou já osobně příliš nemusím. Plná démonů, nadřízené má mírně na háku, postupy se příliš neřídí...ale to není ten hlavní problém. Nesedí mi jako člověk, i když tím riskuji, že mě fanoušci Roberta Bryndzy ukamenují. Ale psala jsem to u jeho předchozích knih, musím i nyní. Erika má hlavu na správném místě, ale za kamarádku na kafe bych ji nechtěla.
Tak tedy, mrtvá tanečnice na Štědrý den. Zavražděna mužem v plynové masce. A to tedy zavražděna opravdu bestiálním způsobem, pokud se podle Bryndzových knih začnou točit filmy, no, připravme se na pořádné krváky.
Jak už to tak bývá, tento případ není ojedinělý a Erika brzy nachází další případy, kdy útočník byl v černém s plynovou maskou. Víc prozrazovat nebudu. Naznačím, že ve hře jsou výpravy do minulosti a tajemství. Víc se dočtete sami.
Budiž ke cti autorovi, že nám přiblížil povolání s názvem burleska, neboť já jsem neměla o ničem takovém ani tušení. Také se víc věnuje jednotlivým postavám, jako je Kate Mossová, superintendatka Melanie Hudsonové a naopak je mírně zatlačen do pozadí Marsh.



Já to mám s Bryndzou zvláštní. Nejsem jeho skalní fanynka, ale každou jeho novou knihu musím přečíst. Co dodat. Jeho thrillery jsou fascinující. Dokonale všemu věřím, jde vždy přímo na věc a nedělá kolem ničeho zbytečné tanečky. S hlavní hrdinkou prostě mám problém a vždy ho asi mít budu, ale zvykla jsem si, že ji prostě nemám ráda. 
Imponuje mi nedostatek jakékoliv formy romantismu, ideály dávno vzaly za své a hlavní hrdinové se tak můžou věnovat tomu, co je důležité a tím je pátrat po pachatelích. Snad se mi to zdá, ale Bryndza je šperkuje téměř k dokonalosti, díl od dílu jsou vrahové a zločinci zvrácenější.
Už v předchozích dílech jsem přestala hádat, kdo je pachatel a vždy mě rozuzlení překvapí.
Tolik k nejnovějšímu bestseleru Roberta Bryndzy, britskému mágovi pera, který střídavě žije na Slovensku a Británii. Prostě a jasně, Smrtící tajnosti jsou opět dokonalým příběhem a vy si jej určitě užijete, pokud jste autorovi propadli již v předchozích dílech.


Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Cosmopolis

Kniha:    Smrtící tajnosti
Autor:    Robert Bryndza
Vydal:    Cosmopolis
V roce:   2019
Stran:    384

1 komentář:

  1. Já dala Robertovi dvě šance....a prostě, ne-e. Pokud knihu dostanu, OK, ale sama si ji nekoupím. Zvu tě na svůj blog, který je o všem a nejvice o knihách :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat