čtvrtek 30. května 2019

Spolubydlící



Jak to může vypadat, když vztah začíná svatbou? Fingovanou svatbou kvůli úřadům a získání zelené karty?


Holland žije na Manhattanu, pracuje v divadle a den co den chodí ke stanici metra na Padesáté ulici, kde hraje Calvin na kytaru. Ona ho poslouchá a pozoruje. Platonicky se zamilovala do neznámého člověka a trochu se za to stydí. Jednoho dne shání v divadle, kde Holland pracuje, sólistu. Ona sama navrhne, že by Calvin mohl být ten pravý adept. V divadle se líbí, je opravdu jedinečný a má talent. Ale má to jeden háček. Calvin je ve státech už 4 roky ilegálně. Jak najít narychlo cestu, aby mohl Calvin vystupovat? Co třeba fingovaný sňatek? Calvin se k Holland nastěhuje a snaží se před úřady žít jako manželé…



Bzz. Bzz.
Teda jestli mu nevolá nějaký překupník drog a on se nebojí, že by se mohl prozradit a já bych ho pak vykopla z bytu. Nebo – a při téhle se mi skutečně tají dech – mu volá přítelkyně.
Bzz. Bzz.
„Bože můj. Ty máš holku, že?“
Calvin se tváří zděšeně. „Cože? Samozřejmě, že žádnou holku nemám.“
Bzz. Bzz.
(…) „Tohle není…“
„Co to není?“ skáču mu do řeči.
„Není to telefon.“ (…)
Bzučí to přesně jako můj vibrátor… ten, co jsem ho před pár dny strčila pod polštář pohovky.

 



Musím říct, že jsem čekala více new adult román, ale jednalo se spíše o romantiku. Sex byl v knize všehovšudy dvakrát. Ale i tak jsem si čtení užila. Sice mě tolik nebavilo povídání z divadla, ohledně orchestru a hudby, ale život Holls a Calvina jsem hltala každou řádku. Jak se připravovali na pohovor s imigračním úřadem, jak všechno prožívali, jak se postupně oba měnili. Příběh je reálný, uvěřitelný a velmi dobře napsaný.

Autorky píšící pod pseudonymem Christina Lauren znám, jejich knihy mi dříve ale nějak unikaly. Asi to budu muset brzy napravit a podívat se po nich, protože mi tento román opravdu sedl. Místy jsem se dokonce i hodně nasmála.



 

Spolubydlící je autentický, romantický, moderní příběh z dnešního New Yorku, který vás občas rozvášní, občas rozesměje, ale také rozněžní a pohladí po srdci. Je to román, který se čte jedním dechem a já si ho moc užila.

 

Moc děkuji KNIHCENTRUM.CZ za recenzní výtisk.

Kniha vyšla v nakladatelství JOTA.

Spolubydlící koupíte zde.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat