středa 5. června 2019

Beze svědků

Když vám zmizí dcera, je to bolest. Když najdou v lese jen její kosti, je to bolest. Když se po deseti letech ukáže, jak to vlastně bylo, mělo by se vám ulevit a uzavřít to. Nebo se vám naskytne druhá šance?

Ellie byla v nejkrásnějším věku, měla celý život před sebou. Přítel, se kterým plánovala léto, rodinu, která ji milovala. Až do osudného dne, kdy poznala svou zkázu, svou záhubu a od té chvíle se stala pro všechny nezvěstnou. Ale tím její příběh nekončí.
Deset let se snaží Laurel vyrovnat se smrtí své milované dcery. Její bolest a ztráta byla příčinou rozvodu, byla důvodem k odcizení se zbylými dvěma dětmi, nyní již dospělými. Uzavřená před světem, jen s prací na půl úvazku, hlavně moc nepřemýšlet.
Jednoho dne v kavárně potkává muže s velkým M. Muže jménem Floyd a po počátečních rozpacích si k němu najde cestu. Ve svém věku padesáti let se zdá, že je jí dána druhá šance, šance, jak zapomenout na bolest ze ztráty dcery.
Floyd se zdá být dokonalým mužem. Sám vychovává dceru Poppy, sice malou podivínku, ale Laurel si ji zamiluje. Jedna věc jí ovšem nejde do hlavy. Jak je možné, že je Poppy tak moc podobná její zemřelé dceři. Čím víc s ní tráví čas, tím víc otázek jí koluje v hlavě a začíná pátrat po Poppyině matce. Vychází najevo, že ji kdysi znávala a tajemství začínají nabývat pevnější obrysy. A pravda snad může být krutá, ale zároveň darem.

Lisa Jewellová se nám už představila s knihou Dům ve kterém jsme vyrůstali, kterou jsem četla. Ale ani náhodou jsem nebyla připravena na tento čtenářský zážitek, v podání knihy Beze svědků. Přestože jsou recenze rozporuplné, já jsem uchvácena. Za mě se mi dostalo čtení příběhu, který má jiskru, nápad, který jsem v jiné knize ještě nenašla. Příběh, který jsem doslova spořádala na posezení.
Možná se bude zdát, že zmizení a smrt dcery bylo v thrillerech opakováno mnohokrát, ale tady jsem dostala něco navíc. Perfektně promyšlený plán, který nemohl vyjít, i když potenciál měl. Našla jsem zde stejnou měrou napětí, tajemství, trochu psycha, trochu citu, všeho vrchovatě. Nenudila jsem se ani jednu stránku a to mohu říci málokdy.

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Cosmopolis.

Kniha:     Beze svědků
Autor:     Lisa Jewell
Vydal:    Cosmopolis
V roce:   2019
Stran:    288





Žádné komentáře:

Okomentovat