čtvrtek 26. září 2019

Esence Asli


 
Asli je fenka, její páníček si říká Kouzelník. Potulují se spolu po Egyptě, přes poušť. Kouzelník má obrovskou žízeň, a tak když dorazí do přístavu, prodá Asli námořníkům. Jejich cesty se rozdělí. Asli je na lodi do Indie, kde má chytat krysy, ona je však pejsek vegetarián a zabíjet zvířata se jí příčí, protože ani nejí maso. Kouzelník později zpytuje svědomí a lituje, že se Asli takhle ošklivě zbavil. Snaží se jí najít, a tak také vypluje do Indie. Když loď s Asli dorazí na pevninu, fenka se odpojí od námořníků a toulá se sama uličkami plnými odpadků. Potká mnoho dalších psů a lidí, někteří jsou hodní, někteří zlí. Oba zažívají různá dobrodružství. Kouzelník se po cestách jednoho dne dostane do meditačního centra, kde objeví jednu ženu…

Zprvu jí bylo proti srsti zabíjet lodní hlodavce. Asli zvířata nejedla, ani mrtvá, ani živá. V tomto se od ostatních psů lišila. Ale jen kvůli krysám tu Asli byla a jen za jejich lov měla dostávat najíst. Musela zatnout zuby a proměnit se v hladovou kočku. I když doopravdy netušila, zda to její srdce schvaluje. Ta, kterou lovila, navíc ráda hryzala pro plavbu životně důležité věci, a to opravdu nebylo ani trochu bezpečné.“
 

 

Kapitoly se střídají vyprávěním z pohledu Asli a Kouzelníka. Moc se mi líbilo povídání očima fenky, která se toulala ulicemi Mumbaje a Nového Dillí a hledala své štěstí v životě bez pána, který ji opustil. Kouzelník ji však hledal všude možně, ale to ona nemohla tušit.

Kniha je na mě možná psaná moc duchovně a poeticky. Nápad je krásný, jen to podání mi až tak úplně nesedlo. Řekla bych, že by kniha byla vhodná pro milovníky Paula Coelha. Nikdy jsem celou jeho knihu nečetla, ale poslouchala jsem kus Alchymisty a četla pár úryvků. Hodně mi ho Esence Asli připomínala. Jde zde hlavně o to duchovno. Ale ten nečekaný závěr, ten mě opravdu velmi překvapil.

Esence Asli je zvláštní kniha. Je možné, že se k ní někdy vrátím a sedne mi lépe nebo si z ní vezmu některé myšlenky, těch je v ní opravdu mnoho krásných. Takže pokud hledáte něco moudrého, poetického, máte rádi meditace a Coelha, pak je tato kniha přesně pro vás.

 

 
 
 
 
Recenzní výtisk mi daroval Vojtěch Skovajsa, autor knihy, a já mu za ní moc děkuji.


Knihu koupíte zde.

Esence Asli vyšla u nakladatelství Práh.
 
 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat