čtvrtek 10. října 2019

Na svou první velrybu nikdy nezapomeneš

 

Jedinečná publikace, na kterou prostě nezapomenete, určitě se k ní budete často vracet a prohlížet ty úžasné fotografie…


Ralf Kiefner pozoroval velryby na mnoha cestách v nejrůznějších koutech naší planety. Učinil překvapivé objevy a nejednou s těmito fascinujícími mořskými savci zažil dojemné okamžiky. V knize najdete mnoho informací o chování, potravě a rozmnožování velryb, ale také delfínů.
 


Plavali přímo k nám. Z vody v dlouhých a širokých řadách neustále vyskakovali další a další delfíni. Náš člun se ocitl v obležení delfíního superhejna, které mělo odhadem přes pět tisíc členů!“

 


Kniha obsahuje nepřeberné množství fotografií a zážitků z cest, kde Ralf a jeho žena stanuli doslova tváří v tvář různým druhům velryb a delfínů. Jejich příběhy jsou rozdělené do různých sekcí, které jsou:

-         Kouzlo cestování po moři

-         Delfíni kapverdští a plejtváci malí

-         Kepokarci

-         Velrybovití

-         Vorvani

-         Běluhy

-         Surfující delfíni

 

 
Zpracování knihy je opravdu překrásné, prohlížela jsem si fotografie několikrát, abych z nich načerpala tu tajemnou sílu, vůni moře a prostě tu modrou nádheru pod hladinou. Prohlížení působí dobře na nervy - řekla bych, navodí úžasnou atmosféru a já jsem cítila, jak se u knihy usmívám. V publikaci jsem se dozvěděla spousty nových informací o životě těchto úžasných mořských velikánů.

 



Tušil jsem, co bude následovat… a pak se to také skutečně stalo. Velrybí samec svou ocasní ploutví plnou silou máchnul směrem k nám. Připadal jsem si jak pod obří plácačkou na mouchy. Jen taktak jsme stačili uhnout!“

 
 



Se zatajeným dechem jsem četla o výpravách do hlubin, kdy se Ralf potápěl pouze se šnorchlem a ploutvemi, aby mohl velrybí zpěv pocítit na celém těle nebo doprovázet velryby a dívat si s nimi z očí do očí, či pozorovat hejna delfínů, kteří si chtějí neustále hrát. Byl to úžasný zážitek a já jsem moc ráda, že knihu nakladatelství KAZDA vydalo. Už teď totiž vím, že si ji budu prohlížet hodně často, kdykoliv budu chtít načerpat pozitivní energii nebo mi bude smutno po tom nádherném mořském světě…

 

Moc děkuji nakladatelství KAZDA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat