středa 9. října 2019

TI NEPOHŘBENÍ


Ocitáme se v roce 1617. Nečekejte nagelované novodobé upíry, lásku a romantiku. V Nepohřbených vás čeká pouze temnota, zlo, spousta krve a zrození upírů v Čechách…

V roce 1640 se ve finském městečku Rauma usídlí rodina mladého Samuela. Po pár dnech se však začnou ztrácet děti, zmizí i jeho milenka a přítel. Hned na to celé město pohltí plameny. Samuel se probouzí z agónie v jakési cele, potrhaný, zakrvácený a trpí neskutečnou bolestí. Co se mu stalo? Kde je jeho Katia? A co jeho rodiče a mladší bratr Adam? Když přichází odpovědi na jeho otázky, zjišťuje, že je možná neměl chtít ani znát. Začíná dlouhá cesta plná temnoty, bolesti, krve a zlých upírů, kteří ho sledují na každém kroku…


Kde to jsem? Přemýšlel, zatímco škubal rukama, aby uvolnil provazy. Proč mě sem odvlekli? Co jsou zač? Co se to děje ve městě? Měl bych být tam, vždyť nám shoří dům! A kde je Adam? K čertu, vždyť já ho musím najít! Ale jak se odsud mám dostat?“

 


Nevím, jestli knihu nazvat upírskou romancí, jak se o ní mnozí zmiňují. Protože mi ani trošku jako romance nepřipadala. Pro mě jsou Ti Nepohřbení spíše krvavý historický hororový román o zrození upírů v Čechách. A je výborný, opravdu! Autorka Kristina Haidingerová dokonale popisuje situaci let 1617 – 1640, ale nejen tu dobu, nýbrž také tu temnotu, krvelačnost, zvrácenost, pocity beznaděje a touhu po pomstě. Z každé stránky na mě sálala opravdu dokonalá atmosféra té doby a hltala jsem každou řádku. Před očima jsem viděla krvežíznivé upíry s velikými špičáky a zakrvácenými ústy, jak se lačně vrhají na hrdla nebohých smrtelníků. To ale není vše, Ti Nepohřbení mají i svou zápletku a dávné tajemství, to už si ale musíte přečíst sami. Já se musím ihned vrhnout na volné pokračování knihy s názvem Děti Raumy, které, jak předpokládám, bude ještě temnější.

Chtěla bych zmínit, že ilustrace v knize a dokonce i obálku, si autorka ilustrovala sama a já musím říct, že jsou opravu působivé a dokonale vystihují atmosféru knihy. Tleskám!

 
 

A moje shrnutí? Ač upířinám tolik neholduji, miluji horory, a Ti Nepohřbení je horor jako vyšitý. Je výborně napsaný, dokonale propracovaný, krvavý, mrazivý a já si ho náležitě užila. Pokud tedy máte rádi upíry, horory a nevadí vám malá kapka erotiky, pak si určitě nenechte sérii Violeti, a její první díl TI NEPOHŘBENÍ, ujít.

 

 
 
 Moc děkuji autorce knihy, Kristině Haidingerové, za recenzní výtisk.

Knihu koupíte například zde.



 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat