sobota 14. prosince 2019

Polibek v Londýně



 

Vánoční příběh z rušného Londýna, se odehrává pár dní před Vánoci, a svede dohromady jednoho amerického turistu a rodilou Londýňanku.

Cassie se právě rozešla se svým přítelem a jede domů k rodičům. Ale moc se jí tam nechce, vyrazili ji totiž z vysoké školy a ona se to bojí svojí svérázné, panovačné matce říct. Tak se rozhodne setkání s rodiči ještě chvilku odložit a zpříjemnit si den alespoň na pár hodin. A to oblíbeným představením Bídníků, které zrovna v divadle začíná. Ve frontě na lístky se potká s devatenáctiletým Jasonem. Ten je ve městě poprvé, žije v New Yorku. Do Londýna přijel na konkurz na letní stáž na Královské akademii. Chce se stát hercem, ale svojí šanci totálně zvoral a dělá si starosti, co s ním bude dál. Chce si zpříjemnit špatný den, stejně jako Cassie, v divadle, jeho oblíbenými Bídníky. Když si sednou vedle sebe, jejich osudy se nečekaně protnou. Nakonec spolu stráví několik dní a to vlastně změní jejích osudy… 


Můžem zapadnout jinam, jestli je tu na tebe moc plno,“ zadívám se co nejomluvněji na Jasona. Jako rodilá Londýňanka jsem měla vědět, že tahat turistu do Covent Garden, kde člověku zničí nohy kočičí hlavy, všude visí kýčová vánoční výzdoba a v tuhle dobu je tam hlava na hlavě, je holé šílenství. Noční můra. A hlavně o Vánocích.
Jason se nadšeně zubí. „Tak za tohle se fakt omlouvat nemusíš.“ Jde pozpátku, aby nemusel spustit oči z pouličního umělce, který zrovna pro malý hlouček čumilů předvádí žonglérské kousky s hořícími pochodněmi „Tohle je fakt hustý,“ vydechne.

 


Musím říct, že jsem přečetla i předešlé knihy od dvojice autorů píšících pod pseudonymem Catherine Rider – byl to Polibek v Paříži (moje recenze zde) a Polibek v New Yorku (moje recenze zde) a tento Polibek v Londýně se mi líbil nejméně. Nesálá z něj totiž tolik ta vánoční atmosféra, jako z předešlých dílů, ani Londýn není nijak extra popsaný a já si ho tolik neužívala, ač jsem se na knihu moc těšila. Jakoby autorům už docházela vánoční inspirace. Spíš než o vánoční romantický příběh se tu jedná o takovou tour po různých divadlech v Londýně a hon na různá představení. A jelikož nejsem fanda divadel, nic mě na tom nenadchlo.

Bylo zde i pár chvilek, které byly vtipné, a stály za to. Třeba když jeli v London Eye a dívali se na noční město nebo když slyšeli Big Ben odbít půlnoc. Vlastně ano, pár krásných okamžiků se v knize najde, ale nečekejte nějaký „wau“ efekt.

Kniha je taková mírně vánoční oddechovka, u které si odpočinete, navíc pokud jste fanoušek divadelních her a různých představení, určitě si přijdete na své. A možná, když si zapálíte svíčky a rozsvítíte stromeček, ucítíte při čtení i tu kouzelnou atmosféru Vánoc.

 

Moc děkuji MEGAKNIHY.CZ za recenzní výtisk.

 Polibek v Londýně koupíte zde.




 

2 komentáře:

  1. Mě by vánoční Londýn popravdě asi dost děsil. :D Ale to město je velké a plné lidí tak nějak pořád, takže to si člověk nevybere. :D

    OdpovědětVymazat