neděle 3. května 2020

Síla dávných tajemství


Dojemný příběh nekonečné lásky, bolesti, indických tradic, ztrát, ale také oddanosti a nalezení sama sebe.


Mladá novinářka Džaja prodělá už třetí potrat a zhroutí se jí svět. S manželem se díky tomu odcizí, na vše se cítí sama. Je zoufalá a jednoho dne se rozhodne od všech bolestí a starostí odjet do Indie, aby pátrala po rodinné minulosti. Setkává se s bývalým sluhou své zesnulé babičky Amíši, která žila v časech, kdy ženy indické společnosti byly podřízené ve všem. Džaja odhaluje mnohá rodinná tajemství, která byla desítky let skryta, a sluha Ravi se jimi trápil dodnes. Džaja díky jeho vyprávění získá ztracenou sílu do života a rozhodne se jednat…

Amíša kráčela pomalu domů a brašna se jí smutně odrážela od nohy. Zadržovala slzy, protože věděla, že pláč ještě nikdy žádný problém nevyřešil. Už stihla pochopit, že život občas přináší zklamání bez omluv či vysvětlení. Možná, říkala si v duchu, je to vlastně všechno její chyba. Ve chvíli, kdy si do srdce pustila naději, otevřela se také zklamání. Když vešla do domu, spatřila Raviho, jak utěšuje plačícího Džáje. Vyděšeně k nim přiběhla a posadila si chlapce do klína. Teprve pak si všimla krvavé podlitiny na jeho dlani.
„Co se stalo?“ zeptala se.
„Vyprávěl jsem panu učiteli ten příběh, cos mi řekla,“ odpověděl Džaj. Amíša mu utřela slzy z tváří. „Řekl, že je nevhodný, uhodil mě přes ruku pravítkem a poslal mě domů.“ Uplakané oči pohledly tázavě na matku: „Proč je ten příběh nevhodný, maminko?“

 


Síla dávných tajemství je tak nádherný příběh, až se mi tajil dech. Skrývá mnoho moudrosti, lidské oddanosti, lásky, ale také zla a nepřejícnosti ostatních. Odkrývá postupně vrstvy minulosti, o kterých Džaja, ani její matka, vůbec netušily. Džaja navíc prožívá své vnitřní bolesti a sama se vyrovnává s životní situací, která u ní nastala.

Román je vyprávěný ve dvou časových rovinách – v přítomnosti, z pohledu Džaji, a minulosti, z pohledu Amíši. Je zde promyšlený každičký detail a klidně by se mohl příběh stát ve skutečnosti. Navíc opravdu obsahuje tolik životní moudrosti, krásných vět a myšlenek, až jsem měla mnohokrát slzy na krajíčku.

Síla dávných tajemství se zkrátka dotkla mého srdce, mnohokrát jsem při čtení plakala a držela oběma hrdinkám palce. Je to velmi silný životní příběh, který si musí získat každého, kdo miluje život, věří v lásku a dobro. Přečtěte si tuto knihu, rozhodně stojí za to, věřte mi…

 

Moc děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.
 
 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat