pátek 20. srpna 2021

Nevlastní sestra

Je možné, aby žena, stojící na prahu maminčina domu, opravdu byla jejich sestrou? Co skrýval jejich otec celý život a co jim nikdy neřekl?

Kate a Lauren pravidelně obědvají v neděli v domě svých rodičů. Po smrti jejich otce na této tradici lpí ještě víc, až do jedné neděle, kdy je oběd přerušen návštevnicí, která tvrdí, že jejich setrou. V ruce drží i výsledky testu DNA, aby své tvrzení podložila. Zatímco jejich matka je rezolutně proti tomu, aby ta žena měla pravdu, Kate se pozastaví nad jejími slovy. Se sestrou Lauren měly vždy trochu nejistý vztah a Kate, coby novinářka, má vyvinutý šestý smysl pro slova. Otce se zeptat nemůže, ten je mrtvý, její sestra jakoukoliv podobnost popírá a tak je jen na Kate ponořit se do nitra její vlastní rodiny a najít kostlivce ve skříni, pokud nějací jsou.

Její pátrání jen dělá zlo v její rodině a vztahy se začínají vyostřovat. Nyní už ani tak nejde o pravdu, zda by Jess mohla být jejich sestrou a nemanželským dítětem jejich otce, ale o zachování stávající rodiny, která se pomalu začíná rozpadat, jak vycházejí na povrch dlouho skrývaná tajemství.

Od této autorky jsem v minulosti četla knihu Matčina hra, která měla grandiózní úspěch. Naproti tomu mě Nevlastní sestra trošičku zklamala. Postavy mi přišly trochu plytké, nesympatické a dlouho jsem se nemohla začíst.

Není to jistě samotným příběhem, ani stylem psaní, autorka píše poutavě. Jen mi tam něco trochu vadilo. Jistě, každá rodina skrývá nejedno tajemství a bývá pečlivě uchováno za zavřenými dveřmi. Ale toto pojetí, jež nám je předkládáno, bylo za mě trochu přitažené za vlasy.

Určitě knihu nezatracuji, to vůbec ne, má spoustu pozitivních ohlasů. Ale nedokázala jsem se do příběhu ponořit tak, jako tomu bylo v předchozí autorčině knize.

Mohu jen doufat, že dalším jejím dílem mě spisovatelka opět naladí na svou strunu.


Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Cosmopolis.

Kniha:       Nevlastní sestra
Autor:        Sandie Jonesová
Vydal:       Cosmopolis
V roce:      2021
Stran:      348

 

Žádné komentáře:

Okomentovat