úterý 14. prosince 2021

Nalezenec

 


Nalezenec je velmi silný historický román plný lásky, tajemství, ale také chudoby, bolesti a ztrát.

 


Londýn, rok 1747. Mladičká Bess ponechává svou čerstvě narozenou dceru v útulku pro opuštěné děti. Nemůže se o ni starat, protože nemají peníze a doufá, že o malou bude u jeptišek postaráno lépe. O šest let později se pro dcerku vrací, ale je jí sděleno, že pod jejím jménem zde už někdo maličkou dávno vyzvedl, přesně den poté co ji tam Bess nechala. Kdo to mohl být a proč to udělal? Vždyť ona o tom nikomu nepověděla. Bess se rozhodne pátrat a je rozhodnutá její holčičku najít stůj co stůj…

 

Clara mi svírala prst, jenž do její droboučké dlaně zapadal jako klíč do zámku. Představovala jsem si, jak se po něm bude později natahovat a do ručičky uchopí jen prázdný vzduch. Pevně jsem jí k sobě přitiskla. Můj otec, (…) stál opodál za mnou s hlavou ve stínu. Miminko si nepochoval. Porodní bába - široká žena ze sousedního dvora, jejíž cena byla stejně nízká jako její způsoby – mu Claru nabídla, zatímco já jsem ležela zhroucená na posteli a třásla se bolestí, on však jen zavrtěl hlavou, jako kdyby odmítal broskev od ženy s dvoukolákem.“

 

 

 


Tato kniha mě velmi zasáhla. Srdcervoucí opuštění miminka, popis toho, jak krutá ta doba byla, mi vhánělo slzy do očí. Dvě ženy a dva osudy zde spojí a změní malá holčička, toužící po objetí maminky. A já u čtení držela svou spící dcerku a plakala. Ufff. Tento příběh je velmi silný, krutý a také chladný, co se povahy jedné z hlavních postav týče. Protože historické romány moc nečtu, tak mě velmi překvapil Londýn 18. století. Spisovatelka ho zde podrobně popsala a já si dokázala moc dobře představit, jak to tam tenkrát vypadalo a jak to chodilo.

Román se mi velmi líbil, za mě je ještě lepší, než autorčina první kniha Naděje pro Fleetwood. Má opět nádhernou obálku, příběh se moc dobře četl, byl napínavý a já obracela stránku za stránkou a chtěla neustále vědět víc. Závěr mě překvapil, ale moc se mi líbil. Konečně po dlouhé době tak nějak opravdu uzavřený příběh, to mám ráda. Rozhodně si román nenechte ujít, je velmi emotivní a výborně napsaný.

 

Moc děkuji nakladatelství BETA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat