středa 19. ledna 2022

Dům v zátoce

 

Rodinné tajemství, minulost, která přímo souvisí s přítomností, to je nádherně napsaný román Dům v zátoce.

Hlavní protagonistkou celého příběhu je mladá žena Lucy, která se vrací do míst dětství její matky, aby vyplnila její poslední přání. Malé městečko ji uvítá s otevřenou náručí, už jen proto, že je své matce tolik podobná. 

V další dějové linii se setkáme s její matkou Beth, coby mladou dívkou, zpovídající při rozhovorech starou ženu, která jí vypráví svůj rodinný příběh. Příběh Claire, chudé dívky, která neměla na růžích ustláno a která svou lásku věnovala jedinému muži.

Všichni v tomto příběhu mají svá temná zákoutí, která si bedlivě střeží. A ač se to může zdát, ani u jedné dějové linky jsem se nenudila, ba naopak. Styl tohoto vyprávění mi sedl naprosto dokonale a brzy jsem se ponořila do dávných vzpomínek staré ženy, fandila dívce, která hledala své místo v životě a spolu se současnou Lucy procházela starým domem, který se stal jejím dědictvím.

Jako třešnička na dortu je nález starých kostí v zahradě domu, který Lucy získala a musí se rozhodnout, zda si jej nechá, nebo prodá velmi šarmantnímu vinaři Hankovi, který se stává jejím rádcem i průvodcem.

Jak se postupně odvíjí životy všech, který se pátrání po minulosti týká, tím víc se příběh zamotává a děj místy nabývá na jisté dramatičnosti. Cože velmi oceňuji, neboť autorka Mary Ellen Taylor dokázala skloubit dohromady vše, co dělá knihu atraktivní.

Před nedávnem jsem zde psala o knize Staré sídlo od stejné autorky a s naprostou jistotou můžu říct, že Dům v zátoce je bezkonkurenčně lepší, alespoň pro mě.

Samozřejmě přichází ke slovu stará klišé jako statný muž, bezbranná žena a láska, ale tak nějak to k tomuto žánru patří a autorka romantickou dějovou linku umně vložila do tajemství a dávného zločinu.

Pokud jste milovníky podobných knih, pak by vám ani tato uniknout rozhodně neměla, neboť já ji řadím mezi to nejlepší, co jsem na závěr loňského roku přečetla.


Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Cosmopolis.

Kniha:        Dům v zátoce

Autor:        Mary Ellen Taylor

Vydal:       Cosmopolis

V roce:      2021

Stran:       368


Žádné komentáře:

Okomentovat