pátek 7. ledna 2022

Od mamuta k modelce – Třicet kilo radostí a starostí

 


Zábavný humorný román ze života, plný ironických vtípků, je príma čtení, které vám zlepší náladu a vytrhne z těchto chmurných upršených zimních dní.



Bára, autorka knihy, popisuje svůj život s nadváhou a následný boj, který se rozhodne vyhrát stůj co stůj. Jednoho dne si totiž řekne, že to dokáže a ono to opravdu jde. Řekla si, že prostě shodí 30 kilo a ještě o tom napíše knihu. Jak všichni vidíme, tak se jí obojí podařilo a ještě si o tom můžeme přečíst my všichni.


Anotace:

Roky strávené v obrovském mamutím těle mi zajistily doktorát z výmluv, proč nemohu zhubnout. A přitom funím do kopce jak parní lokomotiva, při natahování punčoch se potím jak po zaběhnutém maratonu a při obouvání se cítím stejně jako potápěči bez dýchacího přístroje. Pak ale stačil jeden jediný okamžik, jediná vteřina, aby se mi v mozku rozeběhla už dávno zrezivělá kolečka. Moje osobní váha kvílela a prosila, abychom se vážili po jednom. Výhružně na mě blikala třímístným číslem 111 kg! Tak nad takovým číslem by plesali snad jen numerologové. A tak jsem se rozhodla pohřbít své velrybí tělo do skladiště historie. Neudržitelná situace mě donutila zakleknout na startovní čáru nejnáročnějšího závodu mého života. Shodím 30 kilo a získám Nobelovku v hubnutí! A přesně v tuhle chvíli začala moje nová doba hubnoucí…

 

Po chvíli se ozvalo hrozivé zaječení a vteřina ticha. Napadlo mě, že v prvním kole vede zásuvka nad mým manželem 1:0. Napínavější než finále MMA. Raději jsem předstírala hluchotu a pečlivě rovnala talíře z myčky Ani jsem nedýchala. Pak přišel příval sprostých slova jako pálených u kulometu. S dětmi jsme se na sebe podívali a kousali se do rtů. Kdyby nás slyšel, že se posmíváme, kuchyně by se asi proměnila v ten ring MMA.“

 

 


Barbory styl psaní mi prostě vždycky sedl a já ji řadím už dávno mezi své nejoblíbenější autorky. Obdivuji u ní, že každou knihu má úplně jinou. Jiný žánr, jiné prostředí. Jednou je to postapokalyptický román, jednou drama kdesi z divočiny, pak drama ze života (tato kniha mě mimochodem hodně rozhodila, a měla jsem na autorku spousty otázek, které mi bez váhání zodpověděla - Síla naděje – recenzi najdete zde) a nyní humoristický román, vlastně autobiografie. A všechny jsou výborné.

Bára píše lehce, čtivě a dokáže si v románu udělat srandu nejen ze sebe, ale i ze své rodiny, přitom to není nic urážlivého nebo trapného. Moc jsem se u čtení nasmála a hodně často přikyvovala hlavou, protože to tak, jak zmiňuje, opravdu v životě chodí. Od zkušeností s hubnutím, života v mamutím těle, až přes každodenní příhody s rodinou nebo na výletě.

Pokud si chcete u knihy odpočinout, máte podobné problémy, jako autorka, nebojíte se ironie a chcete se od srdce zasmát, pak si určitě přečtěte Od mamuta k modelce – Třicet kilo radostí a starostí. Kniha vás rozhodně nezklame. Já už se nyní těším na další Bářinu knihu, protože mě prostě baví.

 

Moc děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat