sobota 8. ledna 2022

Vánoční anděl

 


Lehký, oddechový, milý, ze života. Takový je román Vánoční anděl z období adventu, od Petry Nachtmanové.


Markétě je už třicet let a svůj život zasvětila hlavně práci – zubní hygieně. Loňské Vánoce ji z nenadání opustil přítel, že prý musí hledat sám sebe, a letošní Vánoce ji nejspíš opustí její milované staré autíčko. Přede dveřmi se jí objeví kurýr Adam, s kterým si padnou do noty, a jiskření z obou stran nelze přehlédnout. Letošní Vánoce nejspíš chystají samá překvapení, protože se jí u domu objeví také pejsek Baron, a zabydlí se u ní natrvalo. A to není poslední překvapení, je tu další nápadník, Standa, o kterém Markéta neví, co si má myslet. Nakonec to tento rok vypadá na veselé Vánoce, plné lásky a splněných přání.

 

Venku si nejprve pořádně začertila. Zaskákala si do výšky, rozpohybovala své čertí chlupy a vyplázla jazyk, který okamžitě zastrčila, jelikož přituhlo a neriskovala, že bude chodit s jazykem venku až do jara. „Tedy, kdybych měla tohle dítě doma, tak se každý den ožeru! Bllll blll blééééé.“

 

 


Markéta mi byla moc sympatická, prostě obyčejná, milá ženská, co touží po lásce a štěstí. Adam byl ještě větší sympaťák a já jsem jim oběma držela od začátku palce. Když se objevil na obzoru Standa, hodně jsem se zalekla, jak tohle všechno dopadne. A tedy musím říct, že to dopadlo opravdu skvěle. Moc se mi líbila zápletka s pejskem, a závěr, který všechno vysvětlil. Z knihy sálá klid, pohoda, láska a také se u románu občas zasmějete. Vánoční anděl je zkrátka prima čtení, které vám zlepší náladu a tak nějak pohladí po duši. Petry styl psaní se mi moc líbí, její humor je takový ojedinělý, a pokud mu přijdete na chuť, pak se vám bude líbit každá její kniha.

A navíc, všimli jste si té nádherné obálky? Ta je tedy opravdu dokonalá a moc se povedla. Zamilovala jsem si jí na první pohled. Pokud si chcete přečíst něco svižného, ze života, z období Vánoc, kde není nouze o vtipné chvilky, pak si určitě pořiďte Vánočního anděla. A jako bonus - obálka ozdobí každou knihovnu.

 

Moc děkuji Petře Nachtmanové za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.





Žádné komentáře:

Okomentovat