čtvrtek 6. října 2022

Co bych si chtěla přečíst

 


Tolik knih a tak strašně málo času. Také to znáte? Člověk by potřeboval dva životy, aby stihl přečíst všechno, co by chtěl. Můj seznam „must read“ je opravdu hodně dlouhý a nekonečný. Ale mám v něm některé knihy, které i bez přečtení vím, že budou prostě „topovky“ a musím si je pořídit co nejdříve. Pojďte se na ně se mnou podívat…

 

Až uvidíš moře

Když jsem si říkala, že napíšu tenhle článek, jako první mě napadla právě tato kniha. Je bezpochyby úžasná a já si na ní musím udělat čas co nejdříve, protože prostě rodinná sága týkající se Řecka, přesněji řeckých emigrantů v Čechách okolo roku 1950, je pro mě určitě „must have number one“.

 

Černobylské dívky

Další kniha je o katastrofě z roku 1986, kterou zná určitě každý na světě. Nicméně příběh se prolíná také do období druhé světové války. V obou časových liniích jsou hlavními hrdinkami mladé dívky, spíše děti školou povinné, které se vypořádávají s mnoha těžkostmi v těchto nelehkých dobách, ale zároveň najdou přátelství na celý život.

 

Vrány

Kniha Vrány je od české autorky Petry Dvořákové a já musím říct, že anotací ani obálkou by mě román vůbec nezaujal. Ale byl mi doporučený jednou blízkou osobou a na její reference určitě nedám dopustit. Když mi pak řekla, o čem zhruba příběh pojednává, což v anotaci není vlastně ani zmíněné, tak mi bylo jasné, že si knihu musím přečíst. Pokud máte rádi silné příběhy, které zamávají s vašimi emocemi, které bolí, které se dějí všude kolem nás, pak si určitě nenechte knihu od této známé autorky ujít.


Pokračování článku čtěte zde v Magazínu Dobrých knih.



Žádné komentáře:

Okomentovat