středa 8. března 2023

Víkend plný viny

 

Víkend, který měl být jedním z posledních před svatbou, prožitý ve společnosti nejlepších přátel. Ale zdá se, že si každý sebou přivezl pár tajemství...


Tři páry přátel se vydávají na slunný víkend do Portugalska, aby se pořádně seznámili s přítelkyní jednoho z přátel, než si ji odvede k oltáři. Will svou Ali neskutečně miluje a nevadí mu, že ostatní přátelé na ni pohlížejí svrchu. Vždyť právě proto se vydali sem, aby ji poznali a dali jí šanci. 

Ale hned zpočátku je jasné, že přestože je Ali veselá a velmi společenská, cosi temného skrývá a zdaleka není jediná. Během víkendu začínají vyplouvat na povrch skutečnosti, které raději měly zůstat utajeny a vpadá to, že každý skrývá nějaké tajemství. Než víkend skončí, přátelství je ohroženo, manželství narušena a navíc se domů nevrátí všichni.

Sandie Jones je za mě kvalitní autorkou, se kterou jsem se setkala poprvé u knihy Matčina volba, která mě šokovala svou neuvěřitelnou čtivostí a neotřelým nápadem. Další její kniha Nevlastní sestra byla o něco slabší, ale také se četla velmi dobře. A nyní přichází s novinkou Víkend plný viny a já jsem mírně na rozpacích. Autorka je známá pro své propracované psychothrillery, ale zde jsem se toho nedočkala. Namísto dějových zvratů a mrazení v zádech se mi dostalo mírné červené knihovny, která se nečekaně změnila v drama až k samotnému konci.  Ano, opět skvěle propracované hlavní postavy, vykreslení jejich nitra je dokonalé, tak, jak jsme u autorky zvyklí. Ale trochu jsem postrádala jistý vzestupný děj, kdy bych mohla postupně odhalovat děsivá tajemství, která zase až tolik děsivá nebyla. Konec trochu upravil mé očekávání, ale i tak jsem asi čekala něco víc.



Pokud jste tedy zvyklí na psychothriller, u kterého napětím nemůžete dýchat, tentokrát budete trochu zklamaní.

Psychologie postav je sice vykreslena opět bravurně a autorce věříte každé slovo, ale to napětí zde tentokrát prostě chybí. Můžete se ovšem těšit na kvalitně zpracovaný román o lásce, vině, tajemství s nádechem detektivky.






Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Cosmopolis.



Kniha:       Víkend plný viny
Autor:        Sandie Jones
Vydal:        Cosmopolis
V roce:       2023
Stran:        320

Žádné komentáře:

Okomentovat