úterý 25. dubna 2023

Kulíšek a Bobísek na cestě po Česku

 


Tuhle boží cestovací knížku pro děti, by měl mít v knihovničce snad každý. Pohádka spojená s poznáváním naší krásné země je opravdu velmi originální nápad.


Kouzelný skřítek Kulíšek se vydává se svým bráškou Bobískem a vlaštovkou Vendulkou na výlet. Chtějí poznat celou Českou republiku - zemi, ve které žijí. A tak nasednou Vendulce na záda a letí za dobrodružstvím. V každém kraji poznávají různé pohádkové bytosti, které jsou pro něj typické, prozkoumávají hrady, zámky, ale také rybníky či jeskyně. Seznamují se s vodníky, divoženkami, čerty a dalšími strašidýlky. Spolu si pak vypráví, co se v daném kraji děje a co se tam třeba i kdysi stalo. Poznávání si skřítci moc užívají, ale také už se skoro po roce cestování velmi těší domů, do postýlek…

 

Kdo mi tu létá nad mými horami?“ ozvalo se silným hromovým hlasem, až se vlaštovka Vendulka tak lekla, že zapomněla mávat křídly.

„Padááme“ znělo trojhlasně nad Obřím dolem.

Fúúúú… odkudsi se přihnal pravý krkonošský vítr, popadl naše tři cestovatele a bezpečně je snesl na zem.

„Děkujeme ti větře zdejších hor, ale jak jsi věděl, že máme namále?“ zajímalo Kulíška.

„Létám si pěkně po vrcholcích hor, když vtom mě zavolá sám pán Krkonoš, (…)

 



 


Tohle bylo tak boží, opravdu. Nejdřív jsem si říkala, super příběh pro starší děti, třeba od šesti let. Ale vlastně ne. I mladším se bude líbit, ač ta místa a vše okolo poznávání tolik nepochopí, tak to těm dvouleťákům (jako je naše Ellí) zase vynahradí ta spousta pohádkových postav a krásný děj, který Ell moc bavil (když měla zrovna náladu na čtení). Vyptávala se na vodníka i na víly a princezny… no zkrátka jí kniha velmi zaujala a já jsem měla radost. Protože to cestování v ní je super nápad. I když se tedy musím přiznat, že když byli skřítci v našem Ústeckém kraji, neznala jsem ani jedno ze zmíněných míst, a to jsem si myslela, že to tu znám hodně dobře, takže musím napravit. Trošku jsem i „pogůglila“ abych byla chytřejší. J


Skřítky Kulíška a Bobíska už určitě znáte z předešlých Sandřiných knih. Navíc Kulíšek byla její prvotina, na kterou se nedá zapomenout. V tomto příběhu se vydávají na cestu a zažívají spousty dobrodružství, které si děti opravdu zamilují. A určitě budou chtít každé místo navštívit a podívat se, kdeže to žijí ty víly, vodníci, čertíci a další. Takže hurá do světa! Ehm, vlastně do Čech.  J





Moc děkuji autorce knihy, Sandře Dražilové Zlámalové, za recenzní výtisk.

Jak říká Ellí: "Děkujeme, teto Sandro." :-) 

Knihu koupíte například zde nebo přímo u autorky. 






Žádné komentáře:

Okomentovat