pátek 28. července 2023

Láska přes hranice světů

 


Dva zamilovaní co spolu nemohou být. A proč vlastně netvoří láskyplný pár? Protože je jeden z nich mrtvý už pět let. Ale i přesto se snaží dostat ke své milé co nejblíže. Pojďte se se mnou podívat za hranice světů, kde mrtví chodí po zemi a pozorují nás úplně všude…

Ryder zemřel před pěti lety, ale neposlechl světlo, které ho volalo na druhou stranu. Toulá se ulicemi, spolu s dalšími „zaběhlými“ duchy a pozoruje cvrkot. Sleduje živé a baví se klidně i tím, že je zlehka straší. Už je to nějakou dobu, co potkal Maggie a na první pohled se do ní bezmezně zamiloval. Jednoho dne Maggie málem srazí auto, Ryder nepřemýšlí, a aby ji zachránil, skočí do těla chlapce, který je poblíž. Neznámé tělo je ale Maggiin spolužák, idol všech holek ve škole, nafoukaný, sebestředný Charlie. Jak má Ryder dívce vysvětlit, že to není přímo Charlie, kdo ji zachránil a že ji už dlouho miluje?

 

Nevinně zvedne ruce a v očích má prosbu:“Nevyděs se. Prosím tě, nevyděs se,“ žadoní. „Pamatuješ si na ten večer, když tě Charlie zachránil před přejetím? Víš, to nebyl Charlie, to jsem byl já, Ryder. Šel jsem s tebou na návštěvu k babičce a potom jsem tě vyprovázel domů. Viděl jsem, jak se blíží ta dodávka, a věděl jsem, že musím něco udělat, tak jsem skočil do Charlieho těla a srazil tě stranou.“

 


Další klasická young adultka pro náctileté? Ani náhodou, tenhle neobvyklý příběh si získá čtenáře každého věku. Já si ho tedy náramně užila, i když náct mi bylo… no, ehm, už je to víc jak dvacet let. Neotřelý román z pohledu sedmnáctiletého chlapce, který je už pět let mrtvý. Jako duch se potuluje mezi námi a zamiluje se do šestnáctileté živé dívky. No nezní to lákavě? Pro mě tedy určitě. Jak to všechno bude pokračovat? Podaří se Ryderovi kontaktovat svoji vyvolenou? Jak to s nimi dopadne? Má tahle láska vůbec budoucnost?

Všechny odpovědi získáte, hned jak knihu přečtete. Láska přes hranice světů je příběh o obrovské odvaze, lásce, obětování a ztrátě. Je ale také místy vtipný, plný nadpřirozena, duchů, nadsázky, je zábavný a výborně se čte. Román je zkrátka originální a velmi čtivý. Pokud vás námět zaujal, určitě se knihu nenechte ujít.

 

Moc děkuji nakladatelství Cosmopolis za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat