úterý 24. července 2018

Sestra smrt



Je libo českou detektivku, kterou všichni nazývají severskou? Jste zvědaví, jak se tedy český autor přiblížil severským autorům a zda se mu to, dle mého mínění, povedlo? 

Nejdříve se mrkneme na zoubek samotnému příběhu, který v sobě skrývá obrovský potenciál. Hlavní vyšetřovatel rumburské kriminálky, Václav Rákos, je bystrý, inteligentní a, jak bývá v poslední době zvykem, také mírně traumatizovaný chlapík. Budiž k dobru autorovu, že jej nepodal jako super hrdinu, ale jako muže, který má i své špatné vlastnosti a chyby.
Dostane se k podezřelému úmrtí pacientky, nápadně podobnému úmrtím, za které již byla odsouzena zdravotní sestra.
Příběh se začíná zamotávat ve chvíli, kdy je nalezeno tělo válečného zločince z Jugoslávie, který by, podle všech dostupných informací, měl být již deset let po smrti. A nejen příběh, i já sama jsem se v knize trochu zamotala. Autor do knihy zakomponoval tolik věcí, tolik postav, že jsem se několikrát musela vracet o pár stránek, abych se ujistila, jestli jsem něco nepřehlédla. Vztahy mezi sourozenci, jejichž matka byla za vraždy pacientů odsouzena, únos, STB, vraždy z minulosti...je toho opravdu hodně, do čeho se autor pustil. 


Jediné, co nechávám absolutně bez výtek, je prostředí, ve kterém se příběh odehrává. To je opravdu severské prostředí jako vyšité. Šluknovský výběžek, jako nejsevernější místo naší republiky, přímo vybízí k mordu a honu na zločince. 
Co ovšem nemůžu opomenout, je ten zmatek. Je toho prostě na jednu knihu až moc, všechno dohromady. Nemůžu říct, že bych se nudila, to zdaleka ne, to vám téma ani nedovolí. Jen jsem se opravdu hodně musela soustředit, abych se v tom vyznala. Budu se muset poohlédnou po autorových dalších knihách, abych jeho styl psaní lépe pochopila. A zařadila si jej tak do kolonky oblíbených, neboť má obrovský potenciál, jen jsem z tohoto díla mírně v rozpacích. Musíte posoudit sami, za přečtení kniha určitě stojí, názor na ni si ale musíte udělat sami.

Za recenzní výtisk děkuji Knihcentru

Kniha:   Sestra smrt
Autor:    Daniel Petr
Vydal:    HOST
V roce:   2018
Stran:    344



2 komentáře:

  1. Četla jsem ji a za mě tato kniha spíše ne.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám ji doma, ale ještě jsem se k ní nedostala. Snad brzy, ale knih je hodně a času málo...:D

    OdpovědětVymazat