pátek 19. října 2018

Čtvrtá opice



Jste vyznavači děsivých a zvrácených thrillerů? Jste milovníci něčeho natolik děsivého, že musíte chvílemi přestat číst, abyste text vydýchali? Pak jste tady správně, Čtvrtá opice přichází....




Ze všeho nejdřív jsem si přečetla rozhovor  s autorem této knihy, který je na stránkách Nakladatelství Domino. Hned po prvních větách mi bylo jasné, že do světa byl vypuštěn thriller, který bude mrazivý a děsivý. Ne nadarmo jej ocenil jak Stephen King, tak Jeffery Deaver. Sám autor odmítá názor, že jeho nejnovější dílo může být přirovnáváno k Mlčení jehňátek, či filmu Sedm. Já s ním nesouhlasím, neboť je to stejně zvrácené, jako zmiňované filmy. Mrkneme se tomu trochu na zoubek, co říkáte.
Čtvrtá opice je klasický thriller, který si rozhodně na nic nehraje. Po městě pobíhá vrah, který je rozhodně víc než psychopat. Jako dárek zanechává policistovi Samu Porterovi malé krabičky s částí těla mrtvého.  Je nepolapitelný, neviditelný. Až do osudného střetu člověka s autobusem, u kterého to vypadá, že by mohl být oním psychopatickým pachatelem. Nalezená krabička s uříznutým uchem a tajemný deník, plný soukromých zápisků, to jsou vodítka, po kterých se Porter pouští s jediným úmyslem. Tentokrát mu vrah neunikne, i kdyby ho to mělo stát cokoliv. 

Jsem naprostým a zapáleným vyznavačem thrillerů, ale toto byla jízda. Autor má v plánu další díl v hlavní roli se Samem Parkerem, jako trilogii, a já se docela obávám, kam až může zajít.
Celá knížka je naprosto otevřená a za nic se neschovává. Je protkána zápisky vraha, které mě kupodivu bavily nejvíc. Číst, jak se utvářela od dětství mysl psychopatického zabijáka, co jej formovalo a jak mocho ovlivnilo dětství v téměř harmonické rodině, bylo zajímavé. Nebo nebyla zas tak harmonická? Že by už v dětství dostal do vínku zvrácenost, sebestřednost, krutost?
Pokud někdo má odvahu autora přirovnat k jinému, pak já mám jasno. Popisy místa činu jsou tak sugestivní, až mi připomíná Chrise Cartera. Milovníci dobrých thrillerů jistě ví a znají. 
Samotná hlavní postava tentokrát nezápasí s žádnou náklonností k lékům, alkoholu, či čemukoliv jinému, za což má autor hodně plusových bodů. Stárnoucí policista, kterému se po ránu nechce z postele je sympaťák, kterého si zamilujete. Jeho nasazení je klasika, jeho suchý humor a nevšímavost k nadřízeným je příjemné, takže nic samotný příběh neruší.
Čtvrtá opice vyjde za necelých 14 dní. A já jí přeji spoustu skvělých čtenářů, naladěných na stejně zvrácenou strunu jako já.

Děkuji Nakladatelství Domino za poskytnutí Reading copy. 
Bylo mi ctí.


Žádné komentáře:

Okomentovat