čtvrtek 25. října 2018

Slunce je také hvězda



„Co když ti řeknu, že tě dokážu přimět, aby ses do mě zamilovala s pomocí vědy?“

                                                                                        Daniel



Natasha uznává pouze fakta. Je trošku vědátorka. Láska a osud? To pro ni neexistuje, ani sny a touhy pro ni nic neznamenají. Všechno bere až příliš realisticky. Jednoho dne však potká Daniela, šíleného snílka, který píše básně, věří v lásku na první pohled a osud. Když Natashu uvidí, prostě ví, že je ta pravá. Snaží se jí o tom přesvědčit. Když se ale dozví, že dnešní den je Natashin poslední den ve Spojených státech, její rodina je právě dnes deportována, protože jsou nelegální imigranti, zpět na Jamajku, kde byla naposledy když jí bylo osm let, všechno se mezi nimi změní. Ona začíná věřit na lásku a on se snaží vymyslet, co dál. Večerní hodina odletu se nezadržitelně blíží a jim odbíjí poslední společné hodiny…

 

Natasha se znova přisune blíž a já se řítím dál, protože tohle ve mně ta holka zjevně probouzí. Možná že součást zamilovávání do někoho je i zamilovat se do sebe sama. Líbí se mi, jaký jsem, když jsme spolu. Líbí se mi, že říkám přímo, co si myslím. Líbí se mi, že se řítím vpřed, i když mi klade překážky. Jindy bych to vzdal, ale dneska ne.
 Trochu zvýším hlas, abych přehlušil dunění vlaku na kolejích. „Tak jo. Jdeme na sekci číslo dva.“ Vzhlédnu k ní. „Jsi připravená? Zvyšujeme úroveň intimity.“

 
 



 

Slunce je také hvězda je příběh, který vám ukáže, co všechno se může stát za jediný den. Je toho tolik. Od samého rána až po večer se stane nespočetně mnoho zvratů a událostí, které otočí životy dvěma hlavním postavám úplně naruby. Daniel mi byl velmi sympatický, je to takový snílek s dobrou duší, snaží se Natashu přesvědčit, že existuje láska na první pohled. Natasha s ním však nesouhlasí a mě občas štvala svými názory. Láska prý neexistuje a všechno je jenom věda. Byla na mě prostě až moc upjatá a vážná. Ale během knihy se vyvíjela. Později jakoby rozkvetla, Daniel v ní probudil přesně to, co chtěl…


Kniha se čte velice dobře. Některé informativní kapitoly, například o lásce, černošských vlasech, očích jako bráně do duše, jsou přinejmenším zajímavé. Autorka píše opravdu jinak než ostatní. A to je velice originální a čtivé. Kapitoly jsou krátké, takže román ubíhá a vy ani nevíte jak, jste na konci. Následuje epilog, který vám vezme dech a opravdu vás tak nějak „dorazí“. Ale i přesto mi závěr přišel trošku uspěchaný a neúplný. Čekala jsem to více uzavřené. Ano, nemám ráda neurčitě konce.


V každém případě, pokud hledáte lehkou young adult knihu, možná takovou letní oddechovku, Slunce je také hvězda je přesně to pravé. Najdete v ní lásku, ale i vědu a vysvětlení paralelního vesmíru, Natashu, která věří jedině ve fakta a sny jsou pro ni klišé, i problematiku vyhoštění ilegálních imigrantů. V románu najdete prostě skoro všechno, ale to už si musíte přečíst sami…

 

 

 

Moc děkuji KNIHCENTRUM.CZ za recenzní výtisk.

 

Knihu koupíte zde.

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat