pondělí 5. listopadu 2018

Hedvábná past



 
Skvělá česká krimi, která vás nechává v neustálém napjetí po celou dobu příběhu a stále vás nutí přemýšlet, kdo je vlastně vrah!
Nina je kapitánka na místní kriminálce. Je rozvedená, bydlí se svou osmiletou dcerou u rodičů a žije hlavně prací. Zrovna když dorazí nový případ, vražda mladé ženy, dostává i nového parťáka, kapitána Štěpána Seidla. Spolu se snaží přijít věcem na kloub, ale mezitím přibývají další bestiální vraždy a násilnický maniak je vždy krok před nimi. Samotářská a energická Nina a sympatický Štěpán se během pracovních dní více a více sbližují. Ale ona se svým citům brání. Nechce se opět spálit a mužům nevěří. Už ne. Štěpán se však jenom tak nenechá odbýt. Ninu doslova během pracovních dní ukecává a ona mu postupně podléhá. Mezitím i jejich vyšetřování nabírá obrátky. Objevují se nové důkazy a skutečnosti a oni si myslí, že mají vraha v hrsti. To ale netuší, že on má v hledáčku je!
 




"Nějakej čas jsme spolu soutěžili, kapitánko, ale já jsem o dost chytřejší, než ty…“ pronikla k jejímu uchu další věta. (…)

Ne, nemýlila se. Byl to on. Bestiální vrah. (…) „Máš nahnáno, co, kočičko?“ pokračoval s mrazivým úsměvem útočník. Pak zvedl ruku, v níž svíral paralyzér. „Nedivím se ti…“ Zakomíhal v oplzlém gestu jazykem mezi zuby. „Můžu si s tebou dělat, co budu chtít. A věř mi, že mám velký plány. Opravdu velký…“ Tak tomu opravdu věřím, prokmitlo Nině myslí vteřinu předtím, než k její kůži potřetí přiložil hroty nabité elektřinou.
 
 
Markéta Harasimová opět nezklamala. Její krimi romány mají opravdu grády, spád a jsou čtivé jako málokteré příběhy tohoto žánru. K tomu bych řekla, že její knihy jsou lepší a lepší, a mám ten pocit, alespoň teď, bezprostředně po přečtení, Hedvábná past je snad nejlepší ze všech! Děj mě neustále nutil přemýšlet, kdo by mohl být vrah, nenechal mě odtrhnout a četl se jedna báseň. Román je napínavý, psaný jako ze života, je uvěřitelný, prostě správná česká kriminálka jak má být. Erotické vsuvky děj krásně okoření a jsou určitě příjemným zpestřením. Stejně jako pár kapitol z pohledu vraha, které vás nechají v neustálé nejistotě. A už jsem zmínila obálku? Je nádherná! Myslím si, že je také nejlepší ze všech autorčiných knih.
 
Shrnuto a podtrženo, já jsem si Hedvábnou past opravdu užila. Bavila mě jak část okolo vyšetřování, tak část ze soukromého života Niny a její rodiny. A závěr? Ten mě opravdu dostal, epilog se mi moc líbil. Skvělé, skvělé, skvělé. Chtělo by to Markétiny knihy zfilmovat. Byla by to výborná série opravdu kvalitních kriminálek, které by měly určitě vysokou sledovanost!
 
 
Moc děkuji spisovatelce Markétě Harasimové za recenzní výtisk.
 
Knihu koupíte v nakladatelství MaHa zde.
 
 
 


 





Žádné komentáře:

Okomentovat