čtvrtek 23. ledna 2020

Nevinný klient

Máte rádi detektivky z právnického prostředí? A fandíte knihám Johna Grishama? Pak zbystřete a seznamte se s právníkem jménem Joe Dillardem, který obhajuje i jasné viníky, obhajuje, protože nikdo jiný obhajovat nechce....

Jako vítr vtrhl do knihkupectví nový román, pro nás neznámého autora Scotta Pratta Nevinný klient. Již v anotaci slibuje detektivní román, v hlavní roli s advokátem. který je tak trochu unavený, který dávno ztratil víru ve svou práci. Ale když dostane na stůl spis klientky, o které je přesvědčen, že je nevinná, jeho právnické smysly se znovu probudí. Zatím obhajoval klienty, kteří vinni byli a činil tak jen proto, že každý si zaslouží právo obhajoby. Ale u Angel, servírky ve striptýzovém klubu, která údajně zavraždila kazatele, si je jistý a neváhá jí pomoci.
Do případu zcela nečekaně začínají vplouvat další a další postavy, včetně jeho duševně nemocné sestry a tady se začíná zdát, že případ bude příliš osobní. Proti sobě má pár protivníků, kteří jsou naopak o její vině zcela přesvědčeni. Detektiv, který se neštítí ničeho, syn oběti, který nevěří, že by jeho otec byl něčeho zlého schopen a chce se pomstít.
Opravdu je Angela nevinná, nebo se jen zařadí mezi ztracené ovečky, s velkou vinou na duši, které se ujme jeden naivní obhájce?

Hned na začátek musím poznamenat, že právnické detektivky mám ráda ve všech směrech. A opravdu s nedůvěrou přistupuji ke každému novému takovému románu. Ale když jsem se začetla do první stránky Nevinného klienta, byla jsem lapena do pasti a už mě kniha nepustila. Ne že by byla až tak napínavá, ale kniha je napsána tak srozumitelným jazykem, že mě prostě upoutala. 
Hlavní hrdina Joe Dillard mi byl sympatický, asi tím, že si nehrál na žádného hrdinu, nadčlověka, ale byl to prostě jen právník, který má silný syndrom vyhoření. Jak by také ne, když sedí naproti jasnému viníkovi vraždy a v duchu si sumíruje jeho obhajobu. To musí zanechat následky. Proto trochu chápu jeho nenadálou chuť chytit šanci za pačesy a obhájit konečně jednu nevinnou duši. Jako třešnička na dortu je onou klientkou krásná a zranitelná dívka.
Pokud jsou v knize nějaké právnické nejasnosti, já na ně nenarazila a asi by to pro mě ani nebylo příliš důležité. Já jsem si tento příběh užila a pevně doufám, že se brzy dočkáme pokračování.

Za recenzní e-book děkuji Nakladatelství Mystery Press.


Kniha:     Nevinný klient
Autor:     Scott Pratt
Vydal:     Mystery Press
V roce:    2019
Stran:     320



1 komentář:

  1. Dlouho jsem váhala, jestli mám do knihy jít a pak jsem ji odložila někde do pozadí :) Ráda zkouším nové autory i autorky v jiném než detektivním žánru, tam mám již své oblíbené, ale letos jsem se zařekla, že budu zkoušet číst i hodně nových autorů, takže si píšu i tuhle novinku :)

    OdpovědětVymazat