pátek 1. listopadu 2019

Děti Raumy


Katie a jejím přátelům se podaří najít čtyři sta let spícího muže, zamrzlého v ledu. Později všichni zjišťují, že je nositelem nesmrtelnosti. Je opravdu upír s fialovou krví? Když se o jeho probuzení dozvídají i další nesmrtelní a zrůdní pronásledovatelé, začíná nelítostný boj a hon za tím, po čem všichni touží – věčný život. Nalezený Samuel zjišťuje, jak to všechno začalo a proč se on stal nemrtvým. Když se aklimatizuje na přítomnost, potřebuje sám zjistit, co se všechno během jeho spánku stalo. Nachází v Katie opravdu spojence? Na to musí přijít sám…




Celé ty měsíce,“ začala bytost nezvykle lidským ženským hlasem, „celý rok jsi po tomhle toužil! Tvůj bratr tě volá! Když vás nechám, můžete se znovu setkat! Pojď ke mně. Dovol mi znovu pít ze tvých žil, a já ti odpustím tvoji zradu a štědře tě odměním!“

 


Děti Raumy je druhý díl série Violeti. Je to volné pokračování, takže lze číst i samostatně nebo dokonce v opačném pořadí. Oproti prvnímu dílu TI NEPOHŘBENÍ (mojí recenzi na knihu najdete zde) se Děti Raumy odehrává převážně v přítomnosti. Ilustrace v knize od samotné autorky, Kristiny Haidingerové, jsou opravdu dokonalé, takové více propracované. I tajemná obálka se mi líbí ještě víc.

Co se týče děje, opravdu nečekejte žádnou upírskou romantiku. Děti Raumy je drsný horor, který si nebere s ničím servítky. Sice musím říct, že jsem si více užila první díl (a vlastně nevím proč, mám radši knihy z přítomnosti, možná jsem teď byla jen špatně naladěná na tento žánr), ale i přesto není pochyb, že Kristina Haidingerová prostě umí. Dokáže dokonale vykreslit atmosféru, postavy i okolí a čtenáře vtáhne do děje, který vás pohltí. Jediné, k čemu bych měla malou výtku – zdálo se mi, že se Samuel až nějak moc rychle aklimatizoval ze 17. století na naše 21. století. Ale v pořádku, bylo by to asi zbytečných pár stran popisů, což vlastně chápu.

 
 

Violeti je velmi ojedinělé dílo, zasazení do České republiky a  severského prostředí je dokonalé. V knize se vlastně popisuje zrození upírů v Čechách.

Pokud máte rádi horory a krvavé, drsné upířiny, pak si rozhodně nenechte celou sérii Violeti ujít. Je jedinečná!

 

 
 

Moc děkuji spisovatelce Kristině Haidingerové za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

1 komentář:

  1. Horory až tak veľmi nemusím, ale z času na čas si niečo strašidelné prečítam a toto vyzerá naozaj dobre :-)

    OdpovědětVymazat